fannylundstedts

Onsdag

Publicerad 2012-11-21 16:34:10 i Allmänt,

Idag har det vart invigning här, eftersom att hushållningsällskapet har köpt skolan. Jag blev tillfrågad av mina lärare utifall att jag kunde vara med och guida de som var intresserade och det blev en hel del faktiskt. Några elever och jag gick runt med dom på de olika inriktningarna och jag berättade lite om häst, min trogna kompis Jull hjälpte också till (juliaamelinder.blogg.se). Sedan har dagen vart riktigt slapp faktiskt. Har inte alls gjort så mycket utan tog väl en tupplur någonstans där mitt på dagen med Patrik.
 
Skippade middagen då det är äcklig tacogratäng så jag tar nog en billys innan jag drar ner till stallet, och imorse mockade jag så det är bara höt som ska packas och sedan är det bara ridningen, skööönt. Ifs så är ju damen nere i boxen extremt lättmockad så det är inte så jobbigt att göra rent efter henne, nästan lite roligt att dra till spånet så att allt ligger slätt och fint :)
 
Idag tänkte jag försöka jobba med Farah lite lätt såhär när hon har sått några dagar. Fortsätta att flytta för skänkeln som vi började med förra veckan, ta igenom lite ställning och fortsätta basic framförallt i skritten och traven med att minska och öka så att hon verkligen lyssnar på frammåtdrivande och tar halvhalter, vilket hon kan ha lite svårt för att acceptera.
 
Fina sessisen fick knoppar förra veckan :-)

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-11-21 18:20:14

Åhh min lilla prinsessa! :D
såååå fin i knoppar! <3

Postat av: Tanja Forsgren

Publicerad 2012-11-21 18:23:53

Snygg-stumpan<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela